Yüzde elli şansın varsa… – 50/50

29 03 2012

Daha önce Garden State‘i izleyip sevdiyseniz, 50/50‘yi de seversiniz. Buruk bir hikayeyi sakin bir şekilde anlatıyor. Tanıdık karakterler de cabası…

Bayağı olmuş izlediğim filmleri yazmayalı. Yazmaya değer bir film bulamadığımdan mı, zamansızlıktan mı motivasyonsuzluktan mı bilmiyorum. Bu filmi izlemeye başladığımda da aklımda yazmak yoktu. Ama 50/50 beni etkiledi, hoşuma gitti, başkalarını da etkilesin, onların da hoşuna gitsin istedim :)

Bazen yüzde elli yeterli olmaz

50/50 aylar önce arşivime kattığım bir filmdi. Golden Globe ödüllerinde görmüştim. Bir kere izlemek istedim alt yazı senkronu yoktu, sonra da unuttum. Bugün bir sinema sitsine bakarken Türkiye’de gösterime gireceğini görünce izleyeyim dedim.

Filmimiz kendine oldukça iyi bakan, mümkün olduğunca tehlikeden uzak duran Adam etrafında geçiyor. Adam’ın hayatı kanser olduğunu öğrenmesi ile değişiyor. Bundan sonra çevresindekilerle beraber bir süreçten geçiyor. Tahmin edebileceğiniz gibi zor bir süreçten. Herkesin korktuğu, insanın yaşamadan bilemeyeceği bir durum hakkında bir film izlemek de bu filmi izlettirmek de zor. Ama hem oyuncular hem yönetmen bunun üstesinden gelmiş. Fİlm sinus eğrisi gibi. İzleyince ne demek istedğimi anlayacaksınız.

Başrolde Joseph Gordon-Levitt var. Inception ama özellikle de (500) Days of Summer’dan tanıyoruz. Ona Seth Rogen eşlik ediyor ve onu hep hatırladığım “Dude” rolünde. Belki Knocked Up’dan hatırlarsınız. Ve tabii ki dünyalar tatlısı Anna Kendrick. Yine heyecanlı bir yeni yetme rolünde. Yönetmen ise ilk kez duyduğum genç isim Jonathan Levine.

Filmin IMDB notu 7.9. Bence hakediyor. İyi bir drama olduğunu düşünüyorum. İzlemenizi tavsiye ederim. Üstelik müzikleri de en az Garden State kadar iyi.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

