Kutunun içinde düşünmek – La habitación de Fermat

27 08 2011

La Habitacion de Fermat bir odadaki 4 matematikçinin hikayesini anlatyor. Filmde matematik başrolde ancak neden orada olduklarını anlatan gizemli bir hikaye de var.

Bu filmi izlememin İspanyolca kursundan sınıf arkadaşım Serdar istemişti. Cervantes kütüphanesinden filmi almış, ancak alt yazısı yok diye geri vermiştim. Sonra arşivime kattım, gel zaman git zaman bu güne kısmetmiş. Yine film hakkında pek bilgim yoktu, matematik, İspanyolca ve Serdar’ın tavsiyesi yeterli oldu.

Bu filmde başrolde matematik var.

Fermat’ın Odası, gizemli birisi tarafından bir problemi çözmek için bir araya toplanan 4 hatta 5 matematikçinin hikayesini anlatıyor. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu tip filmlerde olduğu gibi (Cube vs) orada olmalarının bir sebebi var. Hem problem çözüyorlar, hem de bu sebepleri keşfediyorlar filmde.

Filmin yönetmenleri genelde TV’lere dizi ve film yapan Luis Piedrahita ve Rodrigo Sopeña. İsimlerini ilk kez duyuyorum. Başrol oyuncularından ise sadece Lluís Homar ve Federico Luppi‘yi tanıyorum.

Bu filmi genel olarak beğendim. Filmde geçen Goldbach teoriminin ne olduğunu, Fermat’ı açtım Wiki’den okudum. Çözülen problem bu değil, konu ile pek ilgisi yok, dolayısı ile no spoiler :) “Güldürürken düşündüren” klişesi gibi olacak ama içinde salt senaryo, oyunculuk, çekim dışında da bana bir şeyler veren bu tip filmleri seviyorum. Senaryo ve oyunculuğa, kötü olanlara tabii, toleransım biraz daha yüksek oluyor.

Filmin IMDB notu 6.7. Ben 7 verirdim. Evet senaryo muazzam değil,  belki çok fazla heyecanlandırmayacak sizi ama bana ilginç geldi. İzlemenizi tavsiye ederim.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

