Akacak kan damarda durmaz – Abril Despedaçado

21 08 2011

Harika bir film izledim. Abril Despaçado Brezilya’da geçen bir hikaye. Konusu aile bağları, kan davası ve az da olsa aşk. Böyle filmleri izledikçe bizimkilerin daha çok yolu var diyorum.

Film izlemeyi seviyorum, güzel film izlemeyi daha çok seviyorum. Bana göre güzel olanlardan bahsediyorum tabii. Türü drama olan filmler genelde risklidir. İyisi çok iyi kötüsü ise fena zaman kaybı oluyor, prodüksiyon yok, özel efekt yok, hele bir de birileriyle izliyorsan al başına belayı, film kötü çıkarsa yandın. Bu sefer risk almadım :)

Aşık olmadan ölmek ister misiniz?

Abril Despaçado 1910lu yıllarda Brezilya’nın köylerinden birinde şekerkamışı yetiştiren bir ailenin ve çocuklarının hikayesini anlatıyor. Filmin başında Tonio öldürülen abisinin intikamını almakla görevlendiriliyor. Tonio’nun çok sevdiği bir de küçük kardeşi var. Şirin bir velet :) Bu küçük velet filmde büyük oynuyor gerçekten, hastası oldum. Annesi zaten yeni ölen büyük oğlunun derdinde. Hikaye böyle başlıyor.

Filmde enterasan diyaloglar var. – Have you been to Verana? – I haven’t been to anywhere gibi. Köylü işte :)

Bir de siyah bant hikayesi var. Genelde filmle ilgili detay yazmam ama bu spoilera girmez. Bu köylüler kan davasında, kendi ailelerinden birini öldüren adama bir siyah bant veriyorlar koluna takması için. Bunun adı anlaşma oluyor. Ve bir süre o kişiye dokunulmuyor. Süreyi nasıl hesapladıklarını filmde göreceksiniz.

Filmin yönetmeni Walter Salles. Daha önce izlediğim bir başka harika film Central do Brasil’in yönetmeni. Ayrıca  Paris, je t’aime ve The Motorcycle Diaries gibi bildik filmler de Salles’in. Motosiklet Günlükleri filminde Che’yi oynayan Rodrigo Santoro bu filmde büyük oğlan rolünde.  Ufaklığı ise Ravi Ramos Lacerda oynuyor.

Bu filmi nerden bulduğumu hatırlamıyorum ama uzun süre alt yazı aramam gerekti, uygun bir İngilizce buldum sonunda ve izledim. Orjinal dili Portekizce ve ufaklığın konuşmalarından sonra Portekizce öğrenme hevesim arttı. Malesf İspanyolca’ya çok yakın değil. Bir iki kelime seçebildim sadece. Film Arnavut yazar Ismail Kadare’nın Prill i Thyer isimli romanından uyarlama. Kitaptaki Arnavut çiftçilerin yerini filmde Brezilyalılar almış.

Filmin IMDB notu 7.6. Notunu hakediyor. Güzel bir drama izlemek isteyenler arayıp, bulup, izlesinler.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

