Kendini yenebilir misin? – 127 Hours

30 01 2011

Gergin bir film olduğunu bir kaç kişiden duymuştum, dolayısı ile yanıma “Gergin film dostlarım” Başar ve Senem’i alıp izledim 127 Hours‘u. Filmden sonra çözülmemiz 15 dk sürdü :)

Çantanızı düzenlerken dikkat edin

Daha önce benzer konulu bir film izlemişik, diğer 3 arkadaşım uyurken ben filmi bitirmiştim. Touching the Void de bir outdoor aktivitesinde yaşanan gerçek olayları anlatıyordu. 127 Hours’un konusu hakkında az çok bilgim vardı. Bir maceraperest arkadaşın doğaya karşı, daha doğrusu kayalara karşı mücadelesini anlatıyor.

Gerçek hikayelerden uyarlanan bu filmlerde şöyle bir sıkıntı oluyor. Filmin sonunda ne oluyor genelde biliyorsunuz, yaşıyor mu ölüyor mu. Into the Wild’ı seyrederken adamın sonunda öleceğini biliyorduk ama iyi bir film olmasını engellemedi. Touching the Void’de adamın yaşayacağını biliyorduk çünkü kendi kitabından uyarlanmış, ama yine güzel bir filmdi. Güzel derken, içine alan, karakterin karşılaştığı zoruları ve iç hesaplaşmaları sana yaşattıran film demek istiyorum. 3 kişi izledik filmi, izlerken eğildik, büküldük, kıvrandık, “aman oğlum sakın!” dedik ve yoğun olarak yaşadık filmi. Bu yüzden güzel, çok güzel bir film diyebilirim.

Filmin yönetmeni Danny Boyle. Trainspotting ve Slumdog Millionaire dersem kafanızda bir ışık yakacaktır. Başrolde ise Oscar’a aday olan James Franco var. Filmin IMDB notu 8.2 şu an ve en iyi film dahil bir sürü Oscar adaylığı var. Ben 8 puan verdim. Vakit bulduğunuz an izleyin derim, hele outdoor sporlara meraklıysanız mutlaka izleyin.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

