Kekeme kral! – The King’s Speech

29 01 2011

12 dalda Ocar adayı olan The King’s Speech, Oscar turumdaki ilk filmim oldu. Hafif yağmurlu, kapalı bir Cumartesi günü zaten akşamdan kalma bünyemi koltuktan kaldıramazken, senenin en merak edilen filmlerinden biri olan The King’s Speech çok iyi bir seçim oldu.

Uzun zamandır film izlemedim, izlediğim tek tük olanları da yazamadım. Ancak Altık Küre ile başlayıp Oscar ile sonlanan Ocak-Şubat aylarında iyi filmleri biribir ardına çıkınca, Oscar’a hazırlık çalışmaları başladı. En iyi film dalında 10 tane aday var. Bazılarını izlemiştim ama Oscar’a kadar en az 8 tanesini izlemiş olmayı umuyorum.

Konuşmak zor, kralsanız daha zor hele bir de kekemeyseniz

Film, 1930larda dünya savaşa sürüklenirken, İngiltere’de tahta geçen Kral VI. George’un konuşma sıkıntısını ve ona yardımcı olan konuşma terapistinin olan gerçek hikayesini anlatıyor. Filmin yönetmeni Tom Hooper‘ın daha önce the Damned United filmini izlemiştim. O filmi çok beğenmiştim ama zaten konusu  özel bir filmdi. O filmde de bir ünlünün yaşamınından bir kesit anlatılıyordu. Colin Firth‘e hayran kalmamak mümkün değil zaten Altın Küre’yi kazandı, Geoffrey Rush ise aklımda bu rolü ile kalacak. Önceki Quills filminde Marquis de Sade rolüydü, Karayip Korsanları serisini saymıyorum :)

Konu orjinal, oyuncular muazzam, 2 saat süren drama sanki yarım saatte bitti.  IMDB notu 8.5 olan filmi bulduğunuz yerde izlemenizi tavsiye ediyorum.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

