Zor hayatlar – Sin Nombre

5 11 2010

Bu filmin ne kadarı gerçek diye düşünmeden edemedim. Sin Nombre 2009 yapımı bir Meksika filmi. Filmde 2 ayrı hikaye var, ikisi de hadi canım dedirtti bana.

İspanyolca öğrendiğim için İspanyolca konuşulan filmlere kıyak yapıyorum kendimce. Sin Nombre (İsimsiz) de bunlardan biri. Meksika yapımı bir film, IMDB notu 7.7 ve İspanyolca. Ha anlıyor muyum, tabii ki hayır. Bazı kelimeler sadece. Ama yine de hoşuma gidiyor.

Zor hayatlar

Filme dönersek, filmde iki ayrı hikaye var. Biri Meksika’da çeteleri anlatıyor.İzlerken bu kadar da olmaz herhalde dedim ama ofiste arkadaşlarla tartıştıktan sonra ve Meksika çeteleri hakkında anlattıklarından sonra olabilir dedim. Diğer hikaye de Guatemala’dan ABD ye kaçak olarak girmeye çalışan bir aile ile ilgili. Meksika üzerinden ABD ye ulaşacaklar. Aman Allah’ım ne çile? Meksikalılar sınırda komşularına, ABD’nin onlara davrandığından daha kötü davranıyor.

Film 2009 yapımı. İçinde herhangi bir tarih vermiyor dolayısı ile anlatılan hikayenin güncel olduğunu düşünüyorum. Şiddet, sefalet, çaresizlik şaşırtıcı seviyede. Filmin yazarı ve yönetmeni Cary Fukunaga’yı ilk kez duydum.IMDB notu 7.7 ama mutlaka izlemelisiniz diyebileceğim bir film değil. Latin filmlerine meraklıysanız, arka sokaklarda neler oluyor öğrenmek isterseniz keyifle izlersiniz.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

