Öğretmen olmak zor – Entre les murs

6 06 2010
Öğretmen olmak mı yoksa öğrenci olmak mı zor?

Öğretmen olmak mı yoksa öğrenci olmak mı zor?

Entre les murs (The Class), Paris banliyösündeki lisede, bir öğretmenin bir ders senesinde yaşadıklarını anlatıyor. 2009 Oscar’ında Yabancı Film dalında aday olan bu filmi bir Fransız ile izleyip tartışmak isterdim.

Neredeyse 1 senedir listemde olan nedense ancak dün şans bulan bir film The Class. Konusuna çok hakim değildim, öğretmen, öğrenciler, Paris, en iyi yabancı film dalında adaylık gibi kelimeler vardı aklımda. Bir şekilde izlemeye başladım, ilgimi çekti ve bitirdim. Filmimiz Paris banliyölerindeki bir lisede Fransızca dersi veren François Bégaudeau’nun 1 sene içinde sınıfındaki öğrenciler ile yaşadıklarını anlatıyor. Ama ne sınıf! O kadar çok farklı ırktan öğrenci var ki: Arap, Afrika, Asya, Avrupa… Ve bunlar 13-15 yaş arası hani çok da parlak olmayan gençler.

Film Fransa’daki eğitim sistemini hakkında biraz bilgi veriyor. İyi yönde ve kötü yönde şaşırtan alışkanlıklar, davranışlar var. Biz lisede bu kadar aptal değildik de diyorsunuz, keşke bizde de sınıf temsilciliği gibi bir yapı olsa diye de. Öğretmenlerin olaylar ve kişiler hakkında karar verirken takındıkları tavır, paylaşım, eleştiri ve özgürlük beni şaşırttı. Burada anlatılan lise sisteminin ne kadar gerçeği yansıttığını Fransız biri ile tartışmak isterdim. Büyük ihtimal Alain enişteyi ilk  gördüğümde kendisine soracağım bunları :)

Filmin castına bakınca bir kez daha şaşırdım. Tüm oyuncular filmde gerçek isimlerini kullanıyorlar, Öğretmenimiz François dahil.  Ama isimlere bakın: Agame Malembo-Emene, Boubacar, Burak, Cherif, Henriette, Dalla… Türk de var, Malili de, Faslı da.

IMDB notu 7.7 olan bu filmi Laurent Cantet yönetmiş. Film genelde bir sınıfta öğrencilerle öğretmen arasındaki diyaloglarla geçen sakin bir film. Bir okuldaki bir sınıfa konuk olmuşsunuz gibi. Sakin bir gün için güzel bir seçim olabilir.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

