En derin üzüntülerimizle… – The Messenger

7 02 2010

Oscar adayları serisinde izlediğim diğer bir film The Messenger, Amerikan Ordusu’na ve savaş sonrası sendromuna daha önce benim hiç görmediğim bir şekilde yaklaşıyor. Şimdiye kadar filmlerde askerler Vietnam’da, Kuveyt’de, Irak’ta savaştılar, kahraman oldular ya da öldüler. Burada durum biraz farklı…

Kötü haberleri vermenin iyi bir yolu yok

The Messenger’ı içinde Woody Harrelson‘un oynadığı bir savaş filmi zanetmiştim, baya bir aksiyon olur, çatışma, kovalama sahneleri olur diye düşünüyordum. Eh, aslında tam tersi. Başroldeki iki karakterimiz çok özel, çok zor bir görevi yerine getiriyorlar. Irak’ta ölenlerin aileleri ile iletişime geçmek ve çocuklarının, eşlerinin öldüğünü resmi bir dille iletmek gibi bir görevlerivar. Daha önce ordunun bu kadar arka planında olan görevliler hakkında bir şey izlememiştim. Ancak izledikçe psikolojik olarak ne kadar zor bir görev olduğunu anlıyorsunuz. Film hem iki askerin bu işi yaparken başlarından geçenleri ve birbirleri ile ile ilişkilerini anlatıyor.

Bu film iki dalda Oscar adayı. Woody Harrelson en iyi yardımcı erkek oyuncu dalında aday. Henüz bu dalda 5 adaydan 3’ünü izledim. Invictus’da Matt Damon, Inglorious Basterds’da Christoph Waltz ve bu filmle Woody. Bu sene Chrstoph Waltz almazsa şaşırırım bu ödülü. Çünkü şaşkınlık verici bir performans sergilemişti. Woody ise, klasik Woody. Ne altında ne üstünde. Galatasaray’da oynayan Hakan Balta gibi. Sürkeli 6-8 arasında oynar, ne 5’e iner ne 9’a çıkar. Belli bir çizgisi vardır. Woody’de öyle. Dolayısı ile bu ödülü alabileceğini düşünmüyorum.  Filmin diğer başrol oyuncusu Ben Foster‘ı ise açıkçası pek beğenmedim. Ha diyeceksin neye göre beğenmedin, bilmem, sadece beğenmedim, olmamış. Düşününce, çok kederli ve sıkıntılı bir görev yapan bir askeri bana izlettiremedi. Başka biri oynasa belki daha etkili olurdu. Dolayısı ile Woody, Ben Foster’ın önüne geçmiş.

Filmin diğer Oscar adaylığı en iyi senaryo dalında. Filmin senaristi ve yönetmeni Oren Moverman bu ilk yönetmenlik denemesi. Dediğim gibi senaryo ya da genel olarak ele alınan konu çok orjinal. Daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum. Özellikle Ben Foster’ın sahnelerini pek tutmadım :)

Filmin IMDB notu 7.6. Orjinal bir senaryosu var ama bence biraz yüksek olsa da izlemenizi tavsiye ederim


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

