İşini bilen Arap – Un prophète

30 01 2010

Oscar öncesi yapılan festival ve ödül törenlerinde aday olan filmleri takip etmeyi seviyorum. Un prophète de Altın Küre adaylarından.  İstanbul Film Festivali kapsamında vizyona giren bu film için  en iyi yabancı film dalında Oscar adayı olabilir diyorlar.

Hapisteysen işini bileceksin

Tam uygun moddaydım ve hapishane ile ilgili olduğunu bildiğim ve olumlu şeyler yazılan Un prophète’i izlemeye koyuldum. Çoğu zaman olduğu gibi film hakkında detaylı bilgim yoktu. Film Arap asıllı bir Fransız’ın hapis yaşamını anlatıyor. Nedir peki filmi ilginç kılan? Çoğu hapisane filminde asıl oğlan içerdedir, içerdeki bir gruba karşı mücadele eder, çok nadiren iki grup olur ama birisi iyi birisi kötüdür. (Hapiste de iyi grup nasıl olursa… Bizde de kader mahkumu diyorlar ya, uyuz oluyorum. Ben soydum, ben öldürdüm, ben tecavüz ettim de onlar benim yerime yatıyor sanki.)

Bu filmde kahramınız hapisteki Fransızlar, İtalyanlar, değişik Arap gruplar, Korsikalılar,  uyuşturucu satıları vs gibi grupların arasına giriyor, aklını kullanarak hepsinde önemli noktalara geliyor. Hatta dışarıda bile iş görüyor. Bu örgü güzel işlenmiş olsa da biribirinin içinde o kadar dolap var ki bazen filmde kayboldum.

Filmin yönetmeni Jacques Audiard‘ın yönettiği az sayıda film var ama hep kalburüstü işler gördüğüm kadarı ile. Belmando’nun unutulmaz Le professionnel filminin de senaristi. Senarist olarak imza attığı çok film var. Filmin başrolünde Tahar Rahim var. İlk kez duydum ismini.

Filmin IMDB notu 8.2. Ben 7 verdim. Film güzel ancak zaman zaman kayboldum filmin içinde. İçinde şiddet ve kan olmayan (bir sahne hariç), hapisanede insanların nasıl değiştiğini anlatan güzel bir film. BAFTA’da en iyi yabancı film ödülü, Cannes’de jüri büyük ödülü kazanan bu filmi boş vaktinizde izlemenizi tavsiye ederim :)


İşlemler

Information

2 responses

30 01 2010
çubuk makarna

ben de çok merak ediyorum ama bunca zaman oldu daha türkçe altyazısı çıkması. çevirmenler bi atsa süper olacak.

30 01 2010
Serhat

Evet, ben de İngilizce altyazı ile izledim

Bir Cevap Yazın

