Gerçek Amerikan rüyası – The Blind Side

18 01 2010

Bu filmden pek haberim yoktu. Üst üste değişik ödül törenlerinde aday ve kazanan olunca dikkatimi çekti. The Blind Side, sıcak bir Amerikan rüyası filmi. Diğerlerinden farkı ise günümüzde yaşanan gerçek bir öykü olması.

Aslında niyetim The Hurt Locker’ı izlemekti ancak bi takım aksilikler yüzünden listemdeki diğer film olan The Blind Side’i seyrettim. Biraz kuruyemiş, 2 şişe bira çokça yeşil zeytin tükettiğim, keyifle seyrettiğim zaman zaman “Yaa off  Amerikan film klişeleri” dediğim bir film oldu. Ancak klişeler konusunda biraz haksızdım, çünkü film 1986 doğumlu bir Amerikan Futbolu oyuncusunnun gerçek hikayesini ve onu günümüzün yıldız oyuncularından biri yapan sevgi dolu aileyi anlatıyor.

Rüya değil, gerçek...Film Michael Lewis’in The Blind Side: Evolution of a Game isimli kitabına dayanıyor. Filmin tam adı da kitapla aynı. Filmin senaristi ve yönetmeni John Lee Hancock‘un dah aönce Rookie isimli, beyzbol konulu bir filmini biliyorum. Filmin başrollerinde Sandra Bullock ve Tim McGraw var. Asıl oğlan, günümüzün 1.96lık 140 kiloluk devi Big Mike‘ı Quinton Aaron canlandırmış. Aaron aslen bir şirkette güvenlik görevlisi olarak çalışıyormuş ve arada oyunculuk yapıyormuş. Hatta film çekimleri sırasında kartvizitini bıraktığı ve sette güvenlik işi teklif edildiği yazıyor IMDB’de. Oher’in filme konu olan ailesinin fotolarını google da rahatlıkla bulaiblirsiniz. Anne Leigh Anne en az Sandra Bullock kadar havalı :)

Filmi sevdim. Sıcak bir film. Gerçek bir hikayeye dayanmasa olumlu yazarmıydım bilmiyorum. Mutlu Amerikan filmlerinin klişelerini içeriyor, ancan bunların gerçek olduğu bilmek sizi şaşırtıyor. Üstlelik mevzubahis mucizeyi yaratan aile bir hayli zengin ve ünlü. IMDB notu 7.9 olan filmin ABD’de Şükran Günü öncesi vizyona girmesinin, bir şükran günü sahnesinin olmasının bu notta payı olduğunu düşünüyorum. İzlenmeye değer.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

