Üzücü bir yol hikayesi – The Road

14 01 2010

Aynı şey oldu. Bugün de spora gitmeye ye ye oh ye derken kendimi film izler buldum. Cormac McCarthy’nin Pulitzer ödüllü aynı isimli kitabından uyarlanan The Road. Başı sonu olmayan, hüzünlü bir yol hikayesi.

Yazılımcımız Hakan, (in Hakan we trust) McCarty’nin bu kitabının bir çok kişi tarafından çok iyi hatta en iyi şekllinde yorumlandığını söyledi. Kitabı okumadım. Ancak merak etmiyor değilim. Amazon’da baktım 5 üzerinden 4 yıldızlı.

Dünyanın sonuna gelmişsen...Film kıyamet sonrası bir baba-oğulun yolcuğunu anlatıyor. Kitapta da böyle mi bilmiyorum ama film kıyametten sonra başlıyor. Yani dünyaya birşeyler olmuş, ne olduğunu anlatmıyor filmde. Yani bir yıkım filmi değil. Zaten yıkılmış… Öyle bir dünyada başlıyor ve öyle bir dünyada bitiyor.  Sanırım bunu sevdim. Bir yerden bir yere gitmeye çalışan baba oğul ve onların yok hikayesini anlatıyor film. Babayı Viggo Mortensen oynuyor. Ufaklık ise Kodi Smit-McPhee. Onca çocuk arasından anne rolündeki Charlize Theron’a benzerliği ile seçilmiş. Filmde küçük rollerde önemli isimler var.  Robert Duvall, Charlize Theron, Guy Pearce, Bob Jennings gibi… Filmin yönetmeni John Hillcoat‘ı ilk kez duydum.

Filmin şu anda IMDB notu 7.9.  Bu not bence biraz yüksek olsa da seyretmeye değer. Festivallerde bir kaç adaylığı var, bir iki tanesi en iyi erkek oyuncu dalında. Viggo Mortensen Oscar’a gider mi, zannetmiyorum ama filmden sonra kitabını merak ettiğimi söyleyebilirim.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

