Doktor bu ne? – Last King of Scotland

20 12 2009

“Benim köyümde bir büyüğün karısını çalanı derisinden ağaca asarlar. Her çığlığında şeytanın birazının çıktığına inanılır. Çığlıklar bazen 3 gün sürer.” Pazar akşamı için iyi bir seçim miydi bilmiyorum ama Last King of Scotland etkileyici bir film.

3 saat süren bir sunum hazırlığından sonra koltuğa yayılıp film izlemek istedi canım. Ne zamandır izlemiyordum. Askere gittiğinden dolayı Başar’ın yeri koltuğun sağ tarafı boş. Mustafa’da “hava güzel, çıksam dışarı çıkarım evde ne işim var” diyince bende başladım Last King of Scotland‘ı izlemeye.

Diktatör diktatördür

Diktatör diktatördür

Giles Foden’ın aynı isimli romanından uyarlanan film bir dönem Uganda’yı yöneten diktatör Idi Amin’i, İskoç bir doktorun gözünden anlatıyor. Filmin İskoçya ile bir alakası yok yani :)  Diktatör rolünde Forest Whitaker var.  Genç doktoru ise James McAvoy canlandırıyor. Whitaker’ın bu rolü ile 2007 yışında en iyi erkek oyuncu dalında Oscar kazandığını hemen belirtelim. Bunun dşında filmin 32 ödülü var.

Film her ne kadar gerçek kişi ve olaylara dayandırılsa da başta doktor karakteri ve dolayısı ile onun başından geçen olaylar kurgu ve forumlarda bu konu çok eleştiriliyor. Ancak genel olarak Uganda’nın o dönemki halini size üç aşağı beş yukarı anlatıyor. Whitaker’in oyunculuğu kuvvetli. Filmde yürek sızlatıcı 1-2 sahne var ama oldukça kısa.  IMDB notu 7.8, oldukça yüksek. Ben filmi beğendim. Tavsiye ederim


İşlemler

Information

Yorum bırakın