Ben mi anlamadım acaba? – Todo sobre mi madre

5 12 2009

Cuma gecesi battaniyenin altında film seyretmek istedi canım.  Almodovar’ın Todo sobre mi madre – Annem hakkında her şey – filmini izlemeye karar verdim. Hem Almadovar, hem IMDB’si yüksek. Bilgisayarı TV’ye bağlarken bir an aklım, gözüm,elim PES2010’a kaydı. Sonra “boşver ya, zaman kaybı, film izle kendin için iyi bir şey yap” dedim. Demez olaydım, pişman oldum.

Bir süredir film izlemiyordum. İspanyolca kursu, iş yoğunluğu, zihin yoğunluğu derken epey bir süre geçti. Uzun bir aradan sonra en son Kurban bayramında Kubilay ile birlikte bir film izledim. O da Almodovar’dı. Elimdeki diğer Almodovar filmi olan Todo sobre mi madre’yi izlemeye kadar verdim. Film gayet güzel başladı. Bir çocuk, çocuk annesi hakında kitap yazmak istiyor. İlişkileri gayet samimi. Hoşuma gitti. Derken 5. dakikada çocuk öldü. Bir şaşkınlık çöktü üstüme, ee bundan sonra ne olacak diye, devam ettim tabii.

Genelde yazdığım yazılarda filmler hakkında fazla detay vermem.Sadece beğenip beğenmedimi söylerim. Ben de sevmem çünkü film hakkında detay okumayı seyretmeden önce. Ama bu sefer bu kuralı yoksayıp az da olsa bir şeyler söylemek istiyorum. Çünkü aklım karışmış durumda.

İddaa ediyorum ki, bu film aynı senaryo ile ülkemizde çekilde kimse yüzüne bakmazdı. Bizdeki Gece, Melek ve bizim çocuklar filmini hatırlıyor musunuz? Yani bana o filmi hatırlattı. Lan Türk filmi gibi bu demeye başladım. Filmde 15 senelik traveslerden hamile kalanlar mı istemezsiniz (şaşırmayın evet çoğul, sizce de saçma değil mi? Bir filmde kaç kadın farklı travestilerden hamile kalabilir ki? ), AIDS olup nerdeyse günlük yaşama devam edenler mi, sonra bunlardan doığan AIDS li bir çocuğun birden bire iyileşmesi mi istersiniz yani aklınızda 3. türden ne gelirse bu filmde var. Daha fazlası da var, ancak Türk filminde olur dediğimiz şeyler…

Filmin yönetmeni Pedro Almodovar, İspanya’nın yurdışında en çok tanınan yönetmenlerinden, belki de birincisi. Başrollerde tanıdık sima olarak Cecilia Roth ve Penelope Cruz var. Cruz filmde o kadar genç görünüyor ki şaşırdım oysaki film 1999 senesine ait.

Film 2000 senesinde pek çok ödül almış ki bunların en önemlisi 2000 yılında aldığı en iyi yabancı film dalındaki Oscar. Gerçi rakiplerine baktım. Çok sağlam gelmediler. Bir Nepal filmi, bir İsveç filmi, bir İngiliz aşk filmi, bir de Fransız film var. Bunların arasından rahatlıkla sıyrılmış olmalı :)

Filmin IMDB notu 7.8. Yapılan yorumlara, aldığı ödüllere bakarsanız kaçırmamanız gereken bir film. Sanırım ben anlamadım bu filmi. İspanyolların travestilerden hamile kalan bir toplum olduğunu düşünmek istemiyorum belki de :) Film beni pek açmadı. Tercih sizin.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

