Anormal durumlar – Paranormal Activity

26 10 2009

Hakan paylaşıma atınca, işte vakit geldi dedim. Amerika’nın film gündemini meşgul eden fenomen film Paranormal Activity‘i bir cumartesi gecesi seyrettik. Film bitince paranormalden normale dönmek için 1 saat PES oynamak zorunda kaldık. Ancakaynı gece kesilen elektirikler keşke bu filmi bugün izlemeseydim dedirtti.

Sesleri dikkatli dinleyin, size birşey anlatıyor olabilirler...

Sesleri dikkatli dinleyin, size birşey anlatıyor olabilirler...

Bir süredir film izlemiyordum. Yeni bir diziye başlamayacağım derken Özgür yüzünden How I Met Your Mother serisini bitirdim. Sonra tatildi, bayramdı vs derken bir de çok lazımmış gibi PS3 aldım. Ofisdeki PES seanslarına evdekiler eklendi. Neyse, herşeyden sıyrılıp uzun bir aradan sonra kendini izlettiren film ise Paranormal Activity oldu. Valla dedikleri kadar varmış. Cumartesi gecesi Başar ve Senem ile birlikte başladık filmi izlemeye. Sadece $11.000 dolar bütçe ile çekilen ancak $40.000.000 hasılat yapmış, halen vizyonda olan bir gerilim filmi olması dışında başka bir bilgim yok. Tabii ismi bazı fikirler veriyor ancak bir beklentim olmadan filme başladım.

Filmin neden düşük bütçeli olduğunu izleyince anlayacaksınız. Bir evde, bir kameradan çekilen görüntüler var. Blair Witch Project gibi. Hemen hemen hiç bir efekt yok, büyük bir prodüksiyon yok. Ama bu film, insanın en temel korkularının ve kurgunun ne kadar önemli olduğunu bize tekrar gösteriyor. Filmde, vay be gerçekten çok iyi düşünülmüş dediğim sahneler oldu. Kurgu ve yaratıcılık. Hepsi bu. Filmin sonunu ise ayrıca beğendim. Sadece ve gündelik bitmesi olayı daha korkunç yapıyor. Ancak benim izlediğim son filmin orjinal sonu. ABD’de vizyonda olan filmin sonu ise biraz değişik. IMDB’de filmin son bölümünün Steven Spielberg’in önerisi ile değiştirildiği yazıyor. Son 1 dk sı farklı hatta 30 sn’si. Ben hiç beğenmedim. Çok tekdüze olmuş. Neyseki o şekli ile seyretmedik.

IMDB notu 7.6 olan filmin yönetmeni Oren Peli. Şu anda Area 51 isimli filmi çekiyor. Bunun da uzaylılar ile ilgili ilginç bir film olmasını bekliyorum. 2007 yapımı olan ve sadeece 1 haftada çekilen filmin başrollerinde iki oyuncu var, Katie Featherston ve Micah Sloat. Filmde de gerçek isimlerini kullanıyorlar.

Bu düşük bütçeli ama yüksek etkili filmi seyretmenizi öneriyorum. Sadece biraz sinir bozucu, ne kan, ne yaratık hiç bir şey gözükmüyor. Ama yalnız izlemeyin, ne olur ne olmaz :)


İşlemler

Information

12 responses

4 11 2009
Tarkan

Kardeşim bişey sormak istiyorum ? Senin izlediğin final nasıldı ? ABD’de ki vizyonda olan filmin finali nasıl ? Merak ettim şimdi.. Eğer izlemeyenler varsa bu cümleden sonra,yorumumu okumaya devam etmesinler!!!!!!! :) Benim izlediğimde,kız yatağın baş ucunda oturmuş sallanırken,polisler geliyor ve kızı vuruyolar.. Diğer finali nasıl merak ettim ???

4 11 2009
Serhat

Benim izlediğim de bu. Ancak sinema versiyonu biraz daha farklı. Google da Paranormal Activity Theatrical Ending diye aratırsan videosunu kolaylıkla bulursun. Filmi beraber seyrettiğim arkadaşlarım da, filmi seyreden diğer arkadaşlarım da bizim seyrettiğimiz halinin çok daha iyi olduğunu söylüyor. Çok daha korkutucu, neden dersen, her gün anlamsız bir cinayet haber var gazetede,tv de Kız, arkadaşını öldürdü, adam karısını öldürdü gibi. Onlara atıfta bulunuyor gibi. Polis açısından sonuç normal bir cinayet, bu da durumu korkunç yapıyor :) Sinema versiyonunda ne olduğu yazmayayım, kendin izle :)

4 11 2009
Tarkan

İşte sorun orda kardeşim :) bütün videoları kaldırmış Paramount şirketi,sadece alternatif son başlığında bizim izlediğimiz internet versiyonu var.. :) Diğerini bulamadım gitti..

4 11 2009
Serhat

:)
Torrent vs paylaşım siterlerinde var baktım şimdi. Herhalde DVD sini satacaklardiye yorum getirdi bir arkadaşım.

#film ile ilgili bilgi var buradan sonra ####

Bizim izlediğimizde kadın adamı öldürüyor ve üst katta bekliyor. Polis gelince ruh arka tarafta ışığı kapatıyor ve kapıyı çarpıyor. Onun gürültüsü ile irkilen polis silahına davranıyor. Gerçi yine de vururdu herhalde.

Sinema versiyonunda ise kadının yukarı çıktığını duyuyorsun, sonra birden kameraya doğru bir şey uçuyor. Elemanı yukarı taşıyıp kameraya fırlatıyor hatun. Sonra diz çöküp kameraya yaklaşıyor. Yüzünü görüyorsun son sahnede. Şeytan olmuş :) Bildiğin exorcistdeki tiplere benziyor. Çok vasat buldum.

5 11 2009
Tarkan

Bencede ilki çok daha güzel ve mantıklı.. Zaten filmi albenili kılan,mantık sınırları içerisinde izleyiciyi olabilirlik üzerine korkutmuş olması.. Hangi efekt seyircinin hayal gücünden daha korkunç olabilir ki ??? Ortaya gerçekçi birşeyler atıp,yorumu izleyici bırakmak kesinlikle her zaman en güzelidir.. Bi Pes oynasam iyi gelicek herhalde,filmin gerginliği şaka maka hala üzerimde :)) Çok tşk ederim Serhat kardeşim,uğraştırdım senide kusura bakma..

5 11 2009
sevim

bu filmi nasıl izleyebilirim sinemalara girdimi acaba

5 11 2009
Serhat

Malesef girmedi, ne zaman gireceğini de bilmiyorum. http://www.imdb.com/title/tt1179904/releaseinfo adresinde Türkiye’nin adı geçmiyor. DVD’yi beklemek gerekecek sanırım. Ya da kendi imkanlarınız ile bulabilirseniz, izleyebilirsiniz :)

21 01 2010
nesli

bn bugn sinemada izledm..bnm izledğim flmn sonnda kız yne öyle bağırıyo snra admı kameraya dğru frlatıyo adm yere düşüyo kız uynna gelip ona bakıyo snrada kameraya dğru yürümeye başlıyo.. ordada bitiyo bn anlamadm nie frklı snları var .s

21 01 2010
lordlothar

Biri, yani senin seyrettiğin klasik Hollywood sonu. Spielberg sanırım değiştirmiş sonunu. Ucu açık olsun diye olabilir. Filmin orjinali, kim film aslen 2 senelik neredeyse, başka türlü bitiyor, çok daha gerçekçi ve bence çok daha korkutucu :)

22 01 2010
nesli

hmm :)

13 12 2010
yuksel

bnm izledigimde ise filmin sonunda kadın yataktan kalkıp biras ayakta bekleyıp iceri gidior.cıglık atınca adam da arkadasından iceri gidior..sonra kadın tek basına elinde bıcakla kanlı bi sekilde odaya donüyor.daha sonra da kameraya yaklasıp kendi bogazını kesip yere düsüyor..
su ana kadar inanırmısınız 3 farklı film sonu izledim.neden bole bisi olmus hala anlamıs deilim ztn:S filmin dewamını getirek icin deistirdiler ise hangisi en son duzeltilmis hali sizce ??

13 12 2010
Serhat

allah allah ben bu sonu bilmyordum :)

Bir Cevap Yazın

