İlkinden daha güzel – Les poupées russes

12 08 2009

Devam filmlerine genelde ön yargıyla yaklaşırım. İlk film L’auberge espagnole (İspanyol Pansiyonu) güzeldi ve her türlü riski alıp Les poupées russes‘yi (Russian Dolls) izledim. İlk filmden daha çok beğendim ve etkilendim!

Bu film beni neden bu kadar etkiledi bilmiyorum. Belki başroldeki Romain Duris‘in çizdiği karakterin zaman zaman kendimi hatırlatması, film içindeki kişisel çözümlemelerin bir kısmının benim için de geçerli olması herhalde. Filmin sonunda düşencelere dalmış bir şekilde kala kaldım.

Aşk nedir? Nerdedir?

Aşk nedir? Nerdedir?

İlk filmde Xavier İspanya’ya gidiyor ve orada değişik ülkelerden insanlara birlikte kalıyor. Bu filmde ekip tekrar toplanıyor, ekipten biri Rusya’da evleniyor. Filmin adı Les poupées russes’yi (Russian Dolls) ama çok az kısmı Rusya’da geçiyor. İlk film daha komikti, bu filmde ise ilişkiler üzerine durulmuş. Başrolerdeki Romain Duris ve Kelly Reilly, çok tanıdık erkek ve kadın profilleri çiziyorlar. Filmi izleyen herkes bu iki karakterden bir parça bulacaktır kendinde. Filmde Audrey Tautou da var ama yan rolde.

Filmin IMDB notu 7.1. Bence düşük bir not. Ben en az 7.5 verirdim ama belki de benim özel durumumdan dolayı :) Mutlaka seyretmenizi ama öncelikle ilk film olan L’auberge espagnole’yi izlemenizi öneririm.

Size filmden iki diyalog, biri erkek karakerin, biri kadın karakteirn ağzından. Ayrı sahneler. Yer yer böyle diyalogların olduğu eğlenceli bir film.

Xavier: If I think about all the girls I’ve known or slept with or just desired, they’re like a bunch of Russian dolls. We spend our lives playing the game dying to know who’ll be the last, the teeny-tiny one hidden inside all the others. You can’t just get to her right away. You have to follow the progression. You have to open them one by one wondering, “Is she the last one?”

Wendy: I know you’re not always perfect. I know you have tons of problems, defects, imperfections… but who doesn’t? It’s just that I prefer your problems. I’m in love with your imperfections. Your imperfections are just great!
I know most girls they get weak on their knees for what’s beautiful, you know, that’s all they see, that’s all they want. But I’m not like that. I don’t just see what’s beautiful. I fall for the other stuff. I love what’s not perfect. It’s just how I am.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

