O korku filmlerini özleyenlere – The Mist

26 07 2009

Ne zamandır korku ya da gerilim filmi izlememiştim. Stephen King’in aynı isimli romanın uyarlaması olan The Mist, Cumartesi akşamı iyi bir seçim oldu.

Tek başıma olsam izlemezdim. Sevmiyorum tek başıma korku-gerilim filmi izlemeyi. Zaten doğru dürüst film bulmak da zor. Sağolsun Cenk IMDB notu 5 in altında ne kadar korku filmi varsa hepsini paylaşım klasörüne atıyor şirkette. Zannımca yapımcı, yönetmen ve Cenk dışında bu filmleri baştan sona izleyen kimse yok. The Mist’i yine ofiste buldum. Baktım IMDB notu 7.4, yorumları da güzel, hemen kattım arşivime.

Hava sisliyken artık vapura binmezsiniz...

Hava sisliyken artık vapura binmezsiniz...

Zeynep film izlemeye geleceğim dediğinde aklımda bu film yoktu. Her nasıl olduysa bu filmi izlemeye başladık. Bayağı eğlendiğimizi söyleyebilirim. Film, şimdiye kadar korku-gerilim filmlerinde gördüğünüz tüm ama tüm klişeleri içeriyor. Ancak bu klişeleri bile özlediğimi farkettim. Hem bizim gibi börtü böcekten iğrenen bir ikilinin filmi izleme şekli de çok eğlenceliydi, sürekli birbirimize güldük. Diyeceğim o ki, bu film tam bir grup filmi. Bir yerden sonra film kendine bağlıyor. Oraya kadar zaten yapacağınız tüm geyiği yapmış oluyorsunuz ve filmin sonu ne olacak diye bekliyorsunuz. Malesef yukarıda bahsettiğim Cenk kişisi bana sonu ile ilgili birşeyler söylemişti ve… Her neyse.

The Mist, Stephen King’in aynı isimli romanından uyarlama. Senaryo aynı zamanda filmin yönetmeni de olan Frank Darabont‘a ait. Darabont önemli bir şahsiyet(miş). Stephen King’in pek çok kitabını senaryolaştırmış ve bazılarını kendi çekmiş. Hatta bazılarının yapımcılığını da üstlenmiş. Bunlardan en önemlisi hangisi dersiniz? The Shawshank Redemption. Eveeet! Stephen King’in kısa hikayesinden uyarlanan ve IMDB’de açık ara #1 numara olan bu filmin senaryosu ve yönetmenliği Darabont’a ait. Bunun dışında Darabont Green Mile’ın da senaryosunu yazmış, yönetmenliğini yapmış ve bastırmış parayı yapımcılığını da üstlenmiş :)

Filmin başrollerini Thomas Jane, Marcia Gay Harden, Laurie Holden paylaşıyor. Marcia Gay Harden’ın oynadığı karakter gerçekten izlemeye değer.

IMDB notu 7.4 olan filmi eğlenmek istediğiniz bir gece, arkadaşlarınız ile birlikte izlemenizi tavsiye ediyorum. Filmin sonunda çalan Dead Can Dance’in The Host Of Seraphim şarkısı için bile izlenir. (Baraka filminin OST’sinde de mevcut). Bu şarkıyı sizinle paylaşayım…


İşlemler

Information

One response

26 07 2009
Filmi Beraber İzlediğin

bence insanlar filmi senle izlemeli eğlenmek için biraz filmi biraz seni seyrederler… korku filmi izlerken bu kadar gülünür mü onu bilmiyorum ama son iyi… sadece o son bile kurtarır bu filmi…

Bir Cevap Yazın

