Tüm dertler üst üste – Before the Devil Knows You’re Dead

25 07 2009

Dertleriniz var, (kimin yok  ki?) bir çıkış planı yaptınız, her şey iyi gidecek gibi görünüyor kağıt üstünde… Ama bir hata yapıyorsunuz ve domino etkisi ile herşey ters gitmeye başlıyor. Before the Devil Knows You’re Dead böyle bir hikaye.

Filmleri parça parça izlemekten nefret ederim, konsantre olup hiç bir şey kaçırmamaya çalışırım. Şey…, bu film için bunu pek gerçekleştiremedim. Sanırım Salı günü izledim bir kısmını, kalanını Cumartesi seyrettim. Ama Cumartesi günü arada klima bakımı yapmaya geldiler, bir yerinden su akıtan kombi için usta geldi ve oldukça kötü haberler verdi. Ben bu arada film izliyorum. Tamam kendimi verdiğim söylenemez ama film de beni kendine bağlamadı.

Dertlerinizden kolayca kurtulamazsınız!

Dertlerinizden kolayca kurtulamazsınız!

Film iki kardeşin hayatlarını, sorunlarını ve yaptıkları çıkış planını anlatıyor. Yaptıklarının sonuçları ile yüzleşmek zorunda kalacalar.  Kötü ilişkiler, çarpık ilişkiler, ikili ilişkiler, ters ilişkiler, aile ilişkileri ne arasanız var filmde. Flash back ve flash forwardlar ile gidiyor film, ama takip etmesi zor değil. İki kardeşi Philip Seymour Hoffman ve Ethan Hawke oynuyor. Bu ikiliye Marisa Tomei eşlik ediyor.

Ethan Hawke’ı çok severim, özel bir sempatim var. Belki de Before Sunrise, After Sunset ikilemesi yüzündendir. Burada küçük kardeşi canlandırıyor. Philip Seymour Hoffman ise abi rolünde. Hoffman’ın karısı rolündeki Marisa Tomei, The Wrestler filminden sonra bu filmde de güzel vücudunu sergiliyor. 1964 doğumluymuş. 45 yaşında. Gayet iyi görünüyor.

IMDB notu 7.4 olan filmi Sidney Lumet yönetmiş. 85 yaşındaki yönetmenin filmografisi hayli kalabalık. Bir önceki filmi Find Me Guilty’yi beğenmiştim, daha doğrusu sempatik bulmuştum Vin Diesel yüzünden. Ancak yönettiği bir film var ki değinmeden geçmek olmaz. 1957 yapımı olan 12 Angry Man, IMDB de tüm zamanların en iyi 8. filmi olarak yerini almış durumda. Bizim filmimiz ile arasında 50 sene var:)

Film bana biraz karanlık geldi. Belki de şu anki ruh halimden dolayı, filme devam etsem mi etmesim mi diye düşündüm sürekli. O kadar sıkıntı dolu ki film, izlemeye başlamadna önce bunu göz önünde bulundurun.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

