Aklınıza mukayyet olun – Strange Days

17 07 2009
Sene 2000'de böyle şeyler olmadı. Yoksa oldu mu?

Sene 2000'de böyle şeyler olmadı. Yoksa oldu mu?

Zeynep tavsiye etti, güvendim, seyrettim. Yazarı, yönetmeni ve oyuncuları ile iddaalı olan Strange Days kült bir film olmanın eşiğinden dönmüş.

Cuma akşamını evde film izleyerek geçirmeye karar verdim. Bir sürü film ayarladım kendim için. Bir süredir İspanyolca filmler izliyordum, bu sefer değişiklik yapıp bir arkadaşımın tavsiye ettiği Strange Days isimli filmi izledim. Film 2000 yılına girerken yeni bir tür sapkınlığı, bozulmaya yüz tutmuş sistemi ve zıvanadan çıkmaya hazır halkı anlatıyor.

Filmin başrolleründe benim çok sevdiğim Ralph Fiennes oynuyor. Eski polis olan bir zibidiyi canlandırıyor :) İlk kez böyle bir rolde görüyorum. Juliette Lewis ise genelde olduğu gibi genç, aptal ve kim çekerse elinde kalan genç kız rolünde. Nedense bu kadın seyrettiğim denk geldiğim tüm filmlerinde benzer karakterleri canlandırıyor. Ancak güzel bir sesi var :) Filmin bir diğer önemli karakterini ise Angela Bassett canlandırıyor.

Filmde 2000 yılında kullanılan yeni bir teknoloji anlatılıyor, kanunen yasak olan bu cihazı kullanan insanlar sanal gerçekliği çok derinden yaşıyor. Günümüzde yok ama önümüzdeki 100 yıl içinde böyle bir cihaz geliştirilecektir diye düşünüyorum. Böyle fantastik bir teknolojiye de James Cameron imzası yakışır tabii. 1995 yapımı olan filmin senaryosu ona ait. Filmin yönetmeni ise daha önce Point Break ve K-19: The Widowmaker simli filmlerini seyrettiğim Kathryn Bigelow. Yönetmenin yukarıda anlattığım teknolojiyi filme dökebilmesi için Lightstorm Entertainment 1 sene boyunca özel bir kamera tipi geliştirmiş.

Filmi büyük bir iştah ve keyifle izlemeye başladım. Filmde bahsedilen teknoloji harika gözüküyor, tabi ki burada bahsetmeyeceğim kendiniz izleyin. Ancak film herhalde artık bitiyor dediğim yerde baktım halen 40 dakikası var. 145 dakikalık bu filmi gereğinden uzun buldum. Dolayısı ile geniş bir zamanda seyredin mutlaka.

Bu filmin bir kopma noktası var benim için. Filmin sonuna doğru… Bir sahne, eğer o sahne olmasaydı, farklı olsaydı bu film bence kült bir film olamazdı. IMDB notu 7.0 olan bu film için yapılan yorumlarda bu filmin gerektiği değeri bulmadığı söyleniyor. Katılıyorum ama bu hali ile 7.0 puanını hakediyor daha fazlasını değil. Ama eğer o sahne farklı olsaydı filmin kaderi farklı olurdu diye düşünüyorum. Filmin müziklerini ise çok beğendim, albümünü aramaya başladım bile.

Sonuç olarak yönetmeni, yazarı, oyuncuları ve ileride insanlığı nelerin beklediğini görmek için seyredilmeli. Film aslen bir aksiyn filmi olduğu için kalablık gruplarla da seyredilebilir ama unutmayın, biraz uzun…


İşlemler

Information

One response

18 07 2009
Filmi Tavsiye Eden

Tavsiye eden tabii ki bu filmi sevdiği için tavsiye etti ama izleyenin “kült film olmanın eşiğinden dönmüş”yorumuna kesinlikle katılıyor. Seninle aynı sahne olduğunu düşünmesem de filmin eksik kalmış bir yanı var…

Müziklere gelince tavsiye edende albümü olmalı… Juliette Lewis’in o güzel kıyafetiyle seslendirdiği “hardly wait” ve filmin ufak bir yerinde L. Cohen’den olmasa da duyulan “dance me to the end of love”…..

Bir Cevap Yazın

