Kate’in hakkıymış – The Reader

23 05 2009

Bu filmi izlemediğim için rahatsızlık duymaya başlamıştım. En iyi kadın oyuncu Oscar’ını almış The Reader, aylardır elimin altındaydı ve ben ancak seyredebildim.

İlginç bir ilişkinin hikayesi...

İlginç bir ilişkinin hikayesi...

The Reader hakkında yine çok fazla bilgim yoktu, özenle kaçındım. Kate Winslet‘i biliyordum sadece. İlk izlememe denememde çeşitli sebeplerden 2 saat sonunda sadece 25 dakika ilerleyebilmiştim. Neyse, 2 gün sonra, sessiz, sakin baştan sonra yeniden seyrettim. İzlediğime değdi.

Film, 60 ların Almanya’sında 15 yaşında bir çocuk ile yetişkin bir kadın arasında geçen olayları ve bu olayların hayatları üstündeki etkisini anlatıyor. Filmin ilk 10 dakikasında, hay allah film hep böyle mi gidecek diye düşünürken, olaylar, mekanlar, insanlar birden genişledi ve çok keyifli bir film oldu.

Kate Winslet çok iyi bir oyunculuk sergilemiş. En iyi kadın oyuncu dalina aday olan 2 filmi seyretmiştim daha önce, The Changeling (Angelina Jolie) ve Doubt (Merly Streep). Bu 3 lü arasında ben de Kate Winslet’i seçerdim. Diğer adayların filmlerini izlemedim. Geçen gün Kate Winslet’in başarılı projeler seçtiğini konuşuyorduk bizim yazılımcılar Hakan ve özgür ile. Bu rol için yönetmenin ilk tercihi olan Winslet, Revolutionary Road’un çekimleri yüzünden projeyi reddetmiş. Daha sonra Nicole Kidman’a gidilmiş, o da Australia filminin bitmesi için süre istemiş. Sonra da hamilelik dolyısı ile projeyi reddetmiş. Bu sırada Winslet’in Revolutionary Road çekimleri bitmiş ve rol ona kalmış. Juliette Binoche da adı geçenler arasındaymış. Filmi izledikten sonra, Kate Winslet’in en iyi seçim olduğunu düşündüm.

Filmde Kate Winslet dışında sevdiğim aktörlerden Ralph Fiennes de rol alıyor.

Yönetmen Stephen Daldry‘ın 4. sinema filmi. Az ama öz film yapmış. Benim çok sevdiğim bir film olan Billy Eliot ve 10 dalda Ocar adayı olan The Hours’un yönetmeni.

Filmin IMDB notu 7.7. Bence uygun bir puan. Güzel bir senaryo, başarılı oyunculuk keyifli saatler sizi bekliyor. Filmin ilk 10 dakikasına aldanmayın, izlemeye devam edin. Pişman olmayacaksınız.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

