Sadece Penelope Cruz – Volver

5 05 2009

Penelope Cruz‘u Amerikan filmlerinde pek beğenmezdim. Ama kadın ne zaman İspanyolca konuşmaya başlasa sanki başka bir şey oluyor, ağzım açık seyrediyorum. Giderek güzelleşiyor mu ne?

Geçtiğimiz hafta İspanyolca kursuna başladım. Dolayısı ile bir süre sadece İspanyol filmleri seyredeceğim :)

Penelope Cruz Penelope Cruz Penelope Cruz :)

Penelope Cruz Penelope Cruz Penelope Cruz :)

Volver (Dönmek, Dönüş)isimli film hakkında çok bilgim yoktu, yönetmen Pedro Almodóvar, başrolde Penelope Cruz. Volver fiilini de Gypsy Kings’in No Volvere isimli şarkısından biliyordum :) Hepsi bu.

Film Madrid’in bir kasabasında yaşayan Raimundo (Cruz), kızı Paula ve kız kardeşi Sole çevresinde gelişen olayları anlatıyor. Gelişen olaylar sonucu  anne kızın hayatı biraz zora giriyor. Konu hakkında daga fazla bilgi vermeyeyim de kim, nereye, neden dönüyor kendiniz izleyin.

Çok sıcak bir film. Kendinizi o kasabada hayal etmeniz hiç zor değil. İspanyol kasabasındaki insanların yaşam alışkanlıkları hakkında oldukça ilginç bilgiler veriyor. Mesela mezar temizleme alışkanlığı, tek yanaktan defalarca öpme alışkanlığı, komşuluk ilişkileri vb. Filmi bu yönü ile çok sevdim. Ancak, genel hikayesi itibarı ile çok çekici bir film değil. Bu konuda beni hayal kırıklığına uğrattı. Evet, bir hikayesi var ama, yerseniz…

Penelope Cruz tek başına filmi götürüyor. Kadına giderek ısınmaya başladım, ancak sadece İspanyolca konuştuğu filmlerde :) Cruz bu filmdeki performansı ile 2007 Ocsar ödüllerinde en iyi kadın oyuncu Oscar’ına aday olmuştu ve bu ödüle aday olan ilk İspanyol olarak tarihe geçmiş. Yönetmene göre, Cruz doğal hali ile oynamış sadece kalçalarını biraz büyütmüşler yerel halka uygun olsun diye.

Yönetmen Almodovar‘a bir şey yazmam mümkün değil :) İspanyol ve uluslararası festivallerde 47 adaylık ve 44 ödülü olan filmin IMDB notu 7.7. Bana göre biraz yüksek. 7.0 ya da biraz üstü verirdim sanırım.

Benim gibi İspanya’yı, Penelope’yi ve Almodovar’ı seviyorsanız mutlaka seyretmeniz gerkeen bir film. Ancak neticede anneler ve kızları filmi. Ama çok derinlik arıyorsanız, felsefesi vardır diye düşünüyorsanız hayal kırıklığı yaratabilir.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

