En hızlı Kiwi – The World’s Fastest Indian

2 05 2009

Geçenlerde Nur ile Liman Kahvesi’nde oturmuş filmlerden bahsediyoruz. Bana TV’de seyrettiği yaşlı bir motosiklet yarışçısını anlatan güzel bir filmden bahsetti. İlgimi çekince hemen iPhone’u ile havalı hareketlerle IMDB ye bağlandı ve filmin adını söyledi: The World’s Fastest Indian.

47 yıllık bir motosikletle ne kadar hızlı gidebilirsiniz?

47 yıllık bir motosikletle ne kadar hızlı gidebilirsiniz?

Film 1000cc altındaki hız rekorunu elinde tutan Yeni Zelandalı motosiklet yarışcısı Burt Munro‘nun ilginç hikayesini anlatıyor. Munroe bu rekoru kırarken 67 yaşında ve 47 yaşında olan bir makina kullanıyor. 2 tekere olan ilgim mi yoksa Anthony Hopkins’ın başrolde oynaması mı beni daha çok çekti bilmiyorum.

Filmin genelinde motosikletler ile ilgili çok bir şey yok. Film aslen bir Yeni Zelanda köylüsünün, hız rekoru denemesi için Utah’a, Bonneville’in kuru topraklarına yaptığı yolculuğu ve bu yolculukta başına gelen zorluklardan nasıl sıyrıldığı, kurduğu dostlukları anlatıyor. Eğlenceli bir yol hikayesi. Bizdeki örneklerini “köyden indim şehre” olarak tanımlayabileceğimiz türden bir film. Hani adam saftır ama o kadar içendir ki herkes ona yardımcı olur, herkese sempatik gelir. Bu da o tatta bir film.

2006 yapımı olan bu film akış olarak beklentimi karşılamasa da konu gerçekten ilginç. 1967’de 67 yaşındaki bir adamın, Burt Munro’nun, pistonlarına kadar kendi modifiye ettiği 47 yaşındaki Indian tipi motosiklet ile 1000cc altı karasal hız rekorunu kırması ibret ve takdir ile izlenen bir hikaye.

Başrolde Antony Hopkins var. Eh, çok yoruma gerek yok :) Filmin kalanında önce çıkan bir karakter yok. Yönetmen Roger Donaldson‘u ise Cocktail, Cadillac Man gibi zamanın hit filmleri ile, Dante’s Peak, The Recruit ve the Bank Job gibi filmlerinden hatırlayabilirsiniz.

Filmin IMDB notu 8.0. Bana göre oldukça yüksek bir puan. Evet, filmi sıkılmadan seyrediyorsunuz ancak belki konusu sebebi ile klişelerden bir türlü kurtulamıyor. Benim notum 7.0 dan fazla olmazdı. Antony Hopkins hayranları ve hız tutkunları için seyredilmesi gereken bir film.


İşlemler

Information

2 responses

19 06 2009
serdar

munronun motorsikletinin aynısını pejodan yaptım performans alıcamı umuyorum bende 80cc altı hız rekorunu kırmayı düşünüyorum

19 06 2009
serdar

herkeze beni yanlız bırakmadığı için teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

