Mücahitim olur musun? – Paradise Now

5 04 2009

Son günlerde birbirine ardına güzel doğu filmleri seyrettim Slumdog Millionaire, Kite Runner gibi. Biraz da meraktan, bu seferki seçimim Filistin Batı Şeria’da geçen Paradise Now oldu.

Kötü bir gece geçirdim, bir arkadaşıma hastanade refakatçi olarak sabaha kadar bekledikten sonra saat 9.30 da eve geldiğimde  apartmanda bir taşınma operasyonu olduğunu gördüm. Malesef çok az uyuyabildim gürültüden ve biraz sersem şekilde seyrettim bu filmi. Neyseki ne çok yorucu, ne sıkıcı bir filmdi.

Ya cennet sadece senin kafandaysa?

Ya cennet sadece senin kafandaysa?

Filistin Nablus’da yaşayan 2 çocukluk arkadaşı Tel Aviv’de yapılacak bir bombalama eylemi için seçiliyorlar. Canlı bomba olacaklar. Paradise Now filmi arkadaşların bundan sonraki 24 saatlerini anlatıyor. Eylemcileirn nasıl seçildiği, eylemden önce neler yapıldığını da filmde görebiliyorsunuz. Aklımda kalan sahnelerden biri, direnişçilerin son yemek sahnesi, Leonardo’nun Son Yemek tablosunu andırıyordu. Ayrıca eylemcilerin gitmeden önce bayrak önünde elleri silahlı yaptıkları bildiri videolarının, yerel video kaset dükkanlarında satılması da çok ilginç bir konu. Hatta idam edilen işbirlikçilerinin videoları daha fazla talep görüyormuş.

Uluslararası festivallerde bir çok ödül olmış olan filmin yönetmen Filistinli Hany Abu-Assad. Başrol oyuncularının biri bizim Rafet El Roman’a diğeri ise Trasporter serisinden tandığımız Jason Statham’a benziyor :)

Filmin IMDB notu 7.7. Ben bu notun biraz fazla olduğunu düşünüyorum. Sosyal ve hassas bir konuyu işlediği için gereğinden fazla not verilmiş olabilir IMDB ziyaretçileri tarafından. Konu orjinal olsa da belki biz biraz daha yakından takip ediyoruz diye çok şaşırtıcı ya da süpriz şeyler yok. Bazı şeyleri önceden tahmin edebiliyorsunuz.

Bendeki kopya kötü bir kayıttı. İyi bie kayıt bulabilirseniz sadece o ortadoğu dokusunu görmek için bile seyredebilirsiniz.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

