Gerçek bir Vietnam hikayesi – Rescue Dawn

2 04 2009

Yine spora gitmedim, film izledim. Dışarı çıktım, muz ve beyaz leblebi aldım. Bir bacardi kola hazırladım. Sıra filmi seçmeye gelmişti. Rescue Dawn isabetli bir seçim oldu.

İlk görevinizde Vietnam'da ormanın ortasında kalırsanız...

İlk görevinizde Vietnam'da ormanın ortasında kalırsanız...

Sene 1965, Amerika Vietnam arasındaki ilişki sıcak savaşa doğru gidiyor. Alman asıllı Lt. Dieter Dengler ABD Deniz Kuvvetleri pilotu, ilk görevinde Laos’daki bazı kritik noktaları vurmak ile görevli. Gizli görev. Ekibi ile havalanıyor ama uçağı vuruluyor ve düşüyor.

Rescue Dawn, Dieter Dengler’ın Laos dışındaki ormandan kurtuluş hikayesini anlatıyor. Gerçek bir hikayeden uyarlanan filmin başrolünde Christian Bale oynuyor. Geçen aylarda Terminator serisinin yeni filmi çekimlerinde, önünden geçen görüntü yönetmenine dakikalarca küfür ettiği kayıt internete düşen Bale’i uzun süredir seyretmemiştim. Bu arada bu kayıtta Christian’ın küfür etmekteki yeteneği beni hayrete düşürdü. Ses dosyasını telefonuma yükledim sıkıldıkça dinliyorum. 2006 yapımı filmdeki diğer tanıdık figür Lost dizisindeki gizemki Fizikçi Daniel Faraday’ı oynayan Jeremy Davies. Filmde o kadar zayıf ki, Christian Bale’in Makinist filmini hatırlattı bana. Filmin yönetmeni Werner Herzog filmografinine baktığımda tandığım bir isim çarpmadı gözüme.

IMDB notu 7.6 olan filmin notu bence uygun, belki biraz fazla. Film güzel, gerçek bir hikayeye dayanması filmi daha izlenir yapıyor. Tabii ki Amerikan gazı var film boyunca ama beni rahatsız etmedi. Film bir Rambo filmi değil, daha insancıl. Yani, adamın yaşadıklarını insanlıkla ne kadar bağdaştırırsanız artık… Yalnız ya da arkadaş grubu ile izlenebilir. Tavsiye ederim. Özellikle benim gibi Christian Bale hayranlarına.


İşlemler

Information

One response

22 09 2010
hikaye

güzel makale teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

