Zenciler de konuşur: The Great Debaters

14 03 2009
Zencilerin söyleyecek çok şeyi var

Zencilerin söyleyecek çok şeyi var

Her zaman olduğu gibi film hakkında çok bir bilgim yokdu. Zencilerden oluşan bir münazara takımının başarısını anlatan, IMDB notu 7.6 olan bir film olduğunu biliyordum sadece. Ama Denzel Washington çıktı karşıma ve yine şov yaptı.

The Great Debaters‘ın konusu kısaca şöyle: 1935-1936 yıllarında zencilerin okuduğu bir üniversitede devrimci bir hoca, Denzel Washington, kurduğu münazara takımı ile önce civar zenci üniversiteleri dize getirir, bir beyaz kolej ile münazara yapan ilk zenci ekip olur daha sonra Harvard’a davet edilir. Ancak zaman kötü, zenciler hor görülüyor, özellikle üniversitenin bulunduğu Teksas’da linçlerin, yağmaların yaşandığı bir dönem.

Gerçek olaylardan uyarlanan film kısaca bir Amerikan efsanesini anlatıyor. Beyazları yenen zenci münazaracılar… Şu şaşırtıcı, 1930 lu yıllarda üniversiteler arası münzara şampiyonası var. Harvard’da yapılan münazara tüm Amerika’da radyodan naklen yayınlanıyor. Yıl 1936, yer Amerika. Gençler münzara yapıyorlar, tüm ülkeye canlı yayın yapılıyor. Ben eğitim hayatı boyunca bırak yapmayı müzanara kelimesini duymadım bile. Neyse…

Filmin benim için ilginç yanlarından biri ünlü ADBli talkshowcu Oprah Winfrey’in filmin yapımcılığını üstlenmiş olması. Eee, servetini konuşarak yapan bir kadından böyle bir film beklenir :)

Giriş sahnesinde filme çivilendim. Yani bir şeyler atıştırıyordum, bırakmaz zorunda kaldım. Normalde her filmi dikkatli seyrederim, buna eksta dikkat kesildim. Filmi izlemeye başladığınızda hemen dikkat kesilmeye hazır olun!

Filmin daha çok gençlerden oluşan kadrosunda Denzel Washington yine parlıyor. Yine asi zenciyi oynuyor. Geçenlerde Glory isimli ifmini seyretmiştim benzer bir rolde. Eh, hem zenci hem asi, bu role çok uygun :) Filmin ardından Denzel Washington, Wiley Koleji’ne, hikayeye konu olan kolej, münazara takımlarını ayaklandırmaları için 1 milyon dolar bağışlamış.

Yukarıda yazdığım gibi filmin IMBD notu 7.6. Bence adil bir puan. Amerika tarihinden bir kesit izlemek, münazara da neymiş öğrenmek, Denzel Washington’un gülümsemesini görmek için seyredilmeli…


İşlemler

Information

One response

27 03 2009
Nanick

Ne kadar mesudum!
Sonunda biri akıl etmiş de yapmış bunu.

Great debaters için yaptığın yorum üzerine izledim ve çok beğendim.

Değerlendirmelerinizin devamını bekliyoruz neizlesem

Bir Cevap Yazın

