The Curious Case of Benjamin Button – Yalnız izlemeyin :)

16 01 2009

Az önce The Curious Case of Benjamin Buton isimli filmi bitirdim. İsmi uzun bundan sonra kendisinden sadece film diye bahsedeceğim.

Bu öyle bir film ki, uzun, 166 dakika, sakin ve çok güzel. Ben yalnız izledim. Ama siz mümkünse sevgilinizle birlikte, dışarıda soğuk ve yağmurlu bir hava varken, evinizde  battaniyenin altında seyredin. Film bitince de sevdiğinize uzun uzun sarılın.

Benjamin Button'un hikayesini mutlaka izleyin!

Benjamin Button'un hikayesini mutlaka izleyin!

Arşivimde merak ettiğim bir kaç filmden biriydi. Konusunu sadece tek satır olarak biliyordum.  Afişindeki oyuncular dışında kimin oynadığını kimin yönettiğini bilmiyordum.  Daha önce yazdım ya bu blog sayesinde yönetmenleri de tanımış olacağım.  Aslında seyrettiğim filmler hakkında önceden hiç bir bilgi almamış olmayı yeğliyorum. Hiç bir beklentim olmuyor böylece.  İnternetten de araştırmıyorum, bir kaç kriter dışında, seyretmeye değer olduğunu anlayacak kadar bakıyorum sadece :)

Filmin yönetmeni David Fincher. Bir anlam ifade etmedi mi? Hadi ben unutkanım, ya siz. Şansa bak, bundan önceki filmi geçen haftasonu seyrettiğim Zodiac isimli polisiye filmmiş. O filmi de beğenmiştim. Listede aşağı gidiyorum, aman allahım, Panic Room, Fight Club, Seven… Tabii ya, her filminden sonra vay be diyip sonra unutuyor olduğum isimlerden. Dedim ya unutkanım.  Film zaten winner!

Film, doğduğunda yaşlı olan, yıllar ilerledikçe gençleşen, yani zamanı geriye yaşayan Benjamin’in hikayesini anlatıyor. Başrollerde Brad Pitt,  soğuk nevale görüntüsü ama bayıldığım aksanı ile Cate Blanchett var. Hikayemiz Birinci Dünya savaşından sonra ABD, New Orelans’da başlıyor ve günümüze kadar geliyor.

Yazdığım gibi 166 dk lık bir film. Aslında bugün Gran Torino’yu seyredecektim, ancak lanet Philips Divx playerım filimin ses dosyasını çalıştırmayınca, DVD’ye yazdığım ikinci filmi seyretmek zorunda kaldım. O yüzden, kendinize rahat bir ortam yaratın, sevdiğiniz kişiyi alın, çayınızı kurabiyenizi hazırlayın, bunları battaniye altından kalkmadan ulaşabileceğiniz bir yere konuşlayın ve play tuşuna basın. Kalabalık grup ile izlemekten kaçının, eğer vizyona girmesini (Şubat 2009) beklemeden evde seyredecekseniz.

IMDB notu 8.5, oldukça yüksek. Ama her puanı hakettiğini düşünüyorum. Sakin bir film, sessiz ama derinden gidiyor. IMDB filmi drama, fantastik, gizem, romantik olarak taglemiş. Hepsine katılıyorum.

İzleyin, pişman olmayacaksınız.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

